Mis on ruumipaigutuse optimeerimine ehk layout?
Tooted, tehnoloogia ja müügimahud muutuvad pidevalt. Tihti ei pane selle käigus tähelegi, et kunagi püsti pandud ruumipaigutus on nende muutuste järel muutunud ebaefektiivseks. Ettevõtte
paindlikkuse üheks iseloomustajaks on ka ruumipaigutuse optimeerimine toimunud muudatustest lähtuvalt.
Millal tegutseda ja millest alustada?
Vastuse sellele küsimusele leiame, kui analüüsime aeg-ajalt LEANi klassikalisi kadusid. Kui muutunud on tootmise tehnoloogiline järjekord, võib olla kasvanud transpordiga seotud raiskamine. Kui kusagil on kasutusele võetud efektiivsem seade, võib olla suurenenud ületootmine ja ühtlasi ka vajadus ladustada. Üks sobivaid tehnikaid, mida ruumipaigutuse analüüsimisel kasutada, on nn. „Spageti diagramm“.
Leides üles raiskamised, mida on võimalik vähendada, tekivad ka ideed töötlemiskeskuste, transpordi- ja liikumisteede ning ladustusalade muutmiseks. Võidud, mis kaasnevad ruumipaigutuse optimeerimisega on põhiliselt kahte liiki:
- lühemate vahemaadega kaasnev võidetud aja- ja energiakulu;
- transpordi- ja ladustamisalade vähenemisega kaasnev väiksem ruumivajadus.
Kuigi ettevõtetes püütakse iga muudatusega koos leida ka parim ruumipaigutuse lahendus, tasub siiski aegajalt analüüsida ruumipaigutuse sobivust. Analüüsi käigus avastatakse tihti, et leidub oluliselt efektiivsemaid ja paremaid lahendusi.
Lisainfo ja kontakt
Kui vajate abi ruumipaigutuse/layouti analüüsimisel, andke meile oma soovidest teada!
Oleme aastate jooksul teostanud mitmeid efektiivsuse analüüsimise ja efektiivsuse suurendamisega seotud projekte.
Ruumipaigutusega seonduvat temaatikat käsitleme põhjalikult ka meie uue praktilise seminari “Teeme ruumi efektiivsusele” raames.